جان پناه شیشه ای چیست + مزایا و معایب جان پناه شیشه ای

جان پناه شیشه ای چیست - شرکت برند زیما - دیجی کالا

جان پناه شیشه ای (Glass parapet) یا نرده شیشه ای به بخش محافظ و نرده اطراف خانه گفته می‌شود که طراحان و معماران برای ممانعت از پرت شدن روی ساختمان طراحی و اجرا می‌نمایند. علاوه بر آن طراحی جان پناه شیشه ای بر روی ساختمان‌ها باعث ایجاد زیبایی در نمای ساختمان نیز می‌گردد.

فهرست مطالب

چرا جان پناه شیشه ای امروزه طرفدار زیادی دارد؟

جان پناه شیشه ای که از کلمه ایتالیایی پاراپتو بر‌گرفته شده است برای پوشش دادن و حفاظت کردن می‌باشد و همچنین زیبایی و حس مدرنیته به ساختمان‌ها می‌دهد.

جان پناه‌ با استفاده از متریال مختلف در ابعاد استاندارد در مناطقی از سازه که می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازند بنا شده و به صورت دیوار کشیده می‌شوند.

در واقع جان پناه شیشه‌ای یک دیوار با ارتفاع نسبتاً کم از جنس شیشه‌ مقاوم  می‌باشد که معماران در لبه سقف، بالکن و راهرو آن را با هدف جلوگیری کردن از پرت شدن بر روی ساختمان‌ها طراحی می‌نماید.

در بیشتر ساختمان سازی‌ها جان پناه را از مصالحی چون آلومینیوم، شیشه، باتون سیمانی، کامپوزیت و فولاد می‌سازند، امّا نوع شیشه‌ای آن امروزه رواج بیشتری دارد.

جان پناه شیشه‌ای از قسمت‌های حفاظتی و مهم ساختمان‌ها محسوب می‌شود و همچنین پیشنهاد می‌شود با کاربرد ها و انواع جان پناه شیشه ای آشنا شوید.

جان پناه را می‌توان با استفاده از مصالح ساختمانی دیگر نیز اجرا کرد، امّا متریال شیشه زیبایی خاصی را به محیط می‌بخشد.

همچنین جان پناه‌های شیشه‌ای را می‌توان نسبت به طراحی ساختمان اجرا کرد که حالت یکدستی را به فضا بدهد. این جان پناه‌ها دارای ویژگی‌هایی از قبیل طول عمر بالا، امنیت بالا، سادگی در عین زیبایی، داشتن افق دید از مناظر طبیعی و قیمت ارزان می‌باشند.

جان پناه شیشه‌ای قابل تلفیق با متریال‌های دیگر می ‌باشد و همچنین مقاومت بالایی در برابر ضربات احتمالی و وزش باد، در برابر رطوبت، حرارت و سرما  دارد. جان پناه شیشه‌ای می تواند به شکل نرده شیشه‌ای یا بالکن شیشه‌ای در معماری ساختمان به کار رود.

یکی از مسائل مهم امروزه، وجود نور کافی در فضا می‌باشد که موجب بانشاط شدن و زیبایی دو چندان فضا می‌گردد. جان پناه‌های شیشه‌ای مانع ورود نور به فضا نمی‌شوند و با بازتاب دادن نور، فضا را دو چندان روشن‌تر می‌نماید که این ویژگی موجب سرزنده کردن محیط و در نتیجه تقویت روحیه افراد می‌گردد.

این ویژگی در جان پناه‌هایی که با سایر مصالح ساختمانی از جمله آلومینیوم، باتون سیمانی، کامپوزیت و فولاد ساخته می‌شوند، قابل دستیابی نمی‌باشد.

علاوه بر آن استفاده کردن از این جان پناه‌های شیشه‌ای در مکان‌هایی مانند بالکن، تراس و… که اندازه فضا از مهم‌ترین مشخصه‌های آن می‌باشد، باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌گردد.

یکی از معایب وارد بر اجزای شیشه ساختمانی که از شیشه ساخته می‌شوند، مسئله حفظ حریم خصوصی می‌باشد. عده‌ای تصور می‌کنند، کاربرد المان شیشه باعث از بین رفتن حریم خصوصی افراد می‌گردد که در این صورت می‌توان از نوع شیشه‌های مات برای رفع این مشکل استفاده نمود.

قیمت جان پناه شیشه ای

قیمت جان پناه‌های شیشه‌ای نسبت به نوع آن یعنی فریم‌دار یا فریم‌لس و همچنین نوع شیشه و رنگ انتخابی آن در انواع مات، ساتینا، طرح‌دار، راه مات، شیشه رنگی همانند برنز، دودی، سبز  و آبی محاسبه می‌گردد. همچنین ضخامت و نوع  شیشه‌ انتخابی و همچنین ارتفاع شیشه و میزان استفاده از آن در تعیین قیمت جان پناه‌های شیشه‌ای تاثیر مستقیمی دارد. همچنین هزینه حمل و نقل به شهرستان و تعداد طبقات نیز می‌تواند در قیمت آن موثر باشد.

جان پناه به معنای پوشش دادن و حفاظت کردن می‌باشد و از کلمه ایتالیایی پاراپتو بر‌گرفته شده است. جان پناه‌ها با استفاده از متریال مختلف در ابعاد استاندارد در مناطقی از سازه که می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازند بنا شده و به صورت دیوار کشیده می‌شوند.

جان پناه را می‌توان با استفاده از مصالح ساختمانی دیگر نیز اجرا کرد، امّا متریال شیشه زیبایی خاصی را به محیط می‌بخشد. همچنین این جان پناه‌های شیشه‌ای را می‌توان نسبت به طراحی ساختمان اجرا کرد که حالت یکدستی را به فضا بدهد. این جان پناه‌ها دارای ویژگی‌هایی از قبیل طول عمر بالا، امنیت بالا، سادگی در عین زیبایی و کارایی، داشتن افق دید از مناظر طبیعی بدون ایجاد مزاحمت بصری، هزینه‌های مقرون به صرفه نسبت به سایر انواع آن، قابل تلفیق با متریال‌های دیگر و همچنین مقاومت بالایی در برابر ضربات احتمالی و وزش باد، در برابر رطوبت، حرارت و سرما  دارد.

یکی از مسائل مهم امروزه، وجود نور کافی در فضا می‌باشد که موجب بانشاط شدن و زیبایی دو چندان فضا می‌گردد. جان پناه‌های شیشه‌ای مانع ورود نور به فضا نمی‌شوند و با بازتاب دادن نور، فضا را دو چندان روشن‌تر می‌نماید که این ویژگی موجب سرزنده کردن محیط و در نتیجه تقویت روحیه افراد می‌گردد. این ویژگی در جان پناه‌هایی که با سایر مصالح ساختمانی از جمله آلومینیوم، باتون سیمانی، کامپوزیت و فولاد ساخته می‌شوند، قابل دستیابی نمی‌باشد. علاوه بر آن استفاده کردن از این جان پناه‌های شیشه‌ای در مکان‌هایی مانند بالکن، تراس و… که اندازه فضا از مهم‌ترین مشخصه‌های آن می‌باشد، باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌گردد.

یکی از معایب وارد بر اجزای ساختمانی که از شیشه ساخته می‌شوند، مسئله حفظ حریم خصوصی می‌باشد. عده‌ای تصور می‌نمایند، کاربرد المان شیشه باعث از بین رفتن حریم خصوصی افراد می‌گردد که در این صورت می‌توان از نوع شیشه‌های مات برای رفع این مشکل استفاده نمود.

مهدی نجاری
مهدی نجاری
I'm Mahdi Najjari, an experienced SEO specialist with over 2 years in the industry. As a senior building glass and ecommerce specialist, I offer customized SEO strategies to help businesses succeed online. With a proven track record and a dedication to staying current with the latest trends, I have what it takes to take your business to the next level.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button